TILAUS- JA SOPIMUSEHDOT

HINTA

Toimitusmaksu on kotiin toimitettavissa tilauksissa 3,00 € ellei toisin mainita.

POSTI

Vimma Training (Y-tunnus 2473324-1) toimittaa tuotteet ensisijaisesti Suomen Postin välityksellä, ellei tuotteen kuvauksessa toisin mainita. Posti toimittaa tilaukset postikonttoriisi ja lähettää saapumisilmoituksen osoitteeseesi. Tuotteet ovat noudettavissa välittömästi. Jos tilaus on kooltaan pieni, pyritään se toimittamaan kirjeenä.

MAKSUTAVAT

Verkkokaupassa voit maksaa kotimaisten pankkien verkkomaksulla, Visa-, Mastercard- ja Visa Electron-korteilla sekä muilla Checkout Finlandin tarjoamilla vaihtoehdoilla, joista lisätietoa täällä: https://checkout.fi/verkkokauppiaalle/maksuehdot/.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Checkout Finland tarjoaa myös mahdollisuuden maksaa tilisiirtolomakkeella.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.

Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Siirto

Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:
OP:n yleiset euromaksuehdot
Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla
Siirto-palvelun käyttöehdot S-Pankissa

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto, Mash (ent. Euroloan) ja Svea. Collector ja Svea tarjoavat lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Collectorin yrityslaskun ehdot ovat tarjolla myös heidän sivuillaan: collector.se/upload/Partners/Agreements/CHECK/Credit_terms_All_comp_FI.pdf

OPn lasku- ja osamaksutavan kuluttajaehdot näet tästä.

Lue lisää lasku- ja osamaksutavoista:

collector.fi
jousto.com
mash.com/fi
webpay.svea.com/fi

Valmennukset voidaan maksaa myös Vimma Trainingin omalla laskulla, käteisellä sekä pankki- tai luottokortilla tapaamisen yhteydessä.

TOIMITUSAIKA

Tuotteet pyritään postittamaan viimeistään 1-4:n arkipäivän sisällä tilauksen saapumisesta, poikkeuksena ne tuotteet, joiden tuotekuvauksessa erikseen ilmoitetaan pidemmästä toimitusajasta. Jos jokin tilaamasi tuote on tilapäisesti loppu, ilmoitamme tästä välittömästi. Halutessasi tilaus toimitetaan heti puuttuvan tuotteen saapumisen jälkeen.

Jos useamman tuotteen tilauksesta puuttuu yksi tuote ja emme pysty toimittamaan puuttuvaa tuotetta kohtuullisessa ajassa, voidaan tilaus postittaa osissa. Pyrimme kuitenkin toimittamaan tilaukset täydellisinä.

MYYNTIALUE

Vimma Training toimittaa tilauksia Suomeen ja ulkomaille.

VIALLISEN TUOTTEEN PALAUTUS

Tuotteilla on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus postipaketin noutohetkestä alkaen. Palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Kuluttajalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä ilmoittamalla peruutuksesta suullisesti tai kirjallisesti neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Vastaanottopäivää ei lasketa peruuttamisaikaan.

Tuotteen palautuksesta on aina etukäteen sovittava Vimma Trainingin kanssa. Tavoitat meidät parhaiten osoitteesta vilma@vimmatraining.fi

POSTIN RIKKOMAT LÄHETYKSET

Valitettavasti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta posti ei aina onnistu kuljettamaan pakettejamme ehjinä perille. Tämän vuoksi jo lähetystä noutaessasi tarkista paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Jos lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee välittömästi vahinkoilmoitus postikonttoriisi. Tee myös meille ilmoitus osoitteeseen vilma@vimmatraining.fi.

Personal training -asiakassopimuksen yleiset ehdot

 

1) PERSONAL TRAINING -ASIAKASSOPIMUS (myöhemmin ’PT-sopimus). PT-sopimus on tehtävä kirjallisesti osapuolten kesken. PT-sopimuksen osapuolet ovat palvelun tarjoaja Vimma Training (myöhemmin ’Toimittaja’) ja palvelun käyttäjä (myöhemmin ’Asiakas’). PT-sopimus katsotaan tehdyksi molempien osapuolten allekirjoitettua PT-sopimuksen. Yrityksen edustaja tai toinen yksityishenkilö  voi ostaa asiakkaalle toimittajan tarjoamia personal training -palveluita (myöhemmin PT-palvelut’), jolloin PT-sopimuksen allekirjoittanut yritys tai yksityishenkilö vastaa PT-sopimuksen tekemisestä ja kaikista PT-sopimukseen liittyvistä maksuista. Asiakas kuitenkin sitoutuu käyttäytymään tämän PT-sopimuksen ehtojen mukaisesti.

 

2) ASIAKKUUS

PT-sopimus voi olla määräaikainen tai toistaiseksi voimassa oleva. Toistaiseksi voimassaoleva PT-sopimus on voimassa sopimuksen allekirjoitushetkestä alkaen kunnes se irtisanotaan toisen osapuolen toimesta PT-sopimuksen yleisten ehtojen kohdan 7. mukaisesti. Mikäli PT-sopimus on määritelty määräaikaiseksi niin sitä ei voida irtisanoa PT-sopimuksessa määritellyn sopimuskauden aikana. Määräaikaisen PT-sopimuksen PT-palvelut ovat voimassa sopimuksessa määritellyn sopimuskauden ajan ja mikäli Asiakas ei käytä PT-palveluita sopimuskauden aikana niin PT-palvelut katsotaan vanhentuneiksi eikä niitä hyvitetä Asiakkaalle. Asiakkuus on henkilökohtainen, eikä sitä voida siirtää toiselle henkilölle ilman toimittajan hyväksyntää.

 

3) PT-PALVELUIDEN HINNAT

PT-palveluiden hinnat määräytyvät kunkin sopimustyypin osalta erikseen. Toimittajalla on oikeus muuttaa toistaiseksi voimassa olevien sopimusten hintoja ilmoittamalla muutoksesta Asiakkaalle viimeistään kolmekymmentä (30) päivää ennen kuin hinnanmuutos astuu voimaan.

Jos PT-sopimus on määräaikainen, hinnanmuutos tulee voimaan kuitenkin vasta sopimusjakson päätyttyä.

Määräaikaisen sopimusjakson aikana toimittajalla on oikeus muuttaa hintoja ainoastaan, mikäli PT-palveluihin liittyvä arvonlisävero muuttuu tai PT-palveluita tulee koskemaan jokin uusi vero tai julkinen maksu.

 

4) MAKSUTAVAT

Maksutapana on lasku, käteinen, korttimaksu sekä Checkout Finlandin tarjoamat maksutavat, joista lisätietoja täällä: https://checkout.fi/verkkokauppiaalle/maksuehdot/. Maksuehto laskulle on neljätoista (14) päivää. Toimittaja varaa oikeuden olla hyväksymättä korttimaksuja, käteismaksuja tai liikuntaseteleitä.

Asiakas voi valita PT-sopimuksen maksutavaksi joko kertamaksun tai kuukausittaisen maksun, jos sopimus on voimassa toistaiseksi tai määräaikaisen sopimuksen kesto on enemmän kuin yksi (1) kuukausi.

Ennakkoon maksettuja maksuja ei hyvitetä Asiakkaalle ellei PT-sopimus purkaannu Toimittajasta johtuvasta syystä.

 

5) PT-SOPIMUKSEN JÄÄDYTTÄMINEN

PT-sopimus voidaan jäädyttää ennalta määritellyksi ajanjaksoksi, kuitenkin enintään vuodeksi, sairauden, vamman, raskauden tai asevelvollisuuden suorittamisen johdosta. Jäädytyksen tulee olla kestoltaan vähintään neljä (4) viikkoa.

Jäädytyksen aikana Asiakkaan maksuvelvollisuus keskeytyy eikä Toimittajalla ole velvollisuutta tuottaa Asiakkaalle PT-palveluita. Aikaisemmin veloitettuja maksuja ei palauteta, vaan ne luetaan tulevien maksujen hyväksi. PT-sopimusta jatketaan alkuperäisen sopimuskauden päätyttyä jäädytysjaksoa vastaavan ajan. PT-sopimuksen jäädyttämisestä tulee sopia Toimittajan kanssa etukäteen kirjallisesti, paitsi tapaturman tai äkillisen sairastapauksen johdosta, jolloin Asiakkaan tulee sopia siitä Toimittajan kanssa heti kun se on kohtuudella odotettavissa mahdollista. Jäädyttämiseen vaaditaan lääkärintodistus tai virallinen todistus asevelvollisuuden suorittamisesta. toimittaja vahvistaa myöntämänsä jäädytyksen kirjallisesti.

 

6) TAPAAMISTEN PERUUTUKSET

Asiakas sitoutuu noudattamaan Toimittajan kanssa ennalta sovittuja yhteisiä tapaamisaikoja PT-palveluiden osalta. Mikäli Asiakas myöhästyy tai jättää saapumatta ennalta sovittuun tapaamiseen niin hänelle ei korvata käyttämättä jäänyttä osaa tapaamisajasta. Edellä mainitusta poiketen Asiakas voi tapauskohtaisesti sopia Toimittajan kanssa, että heidän yhteinen tapaamisajankohta siirretään toiseen, molemmille osapuolille soveltuvaan ajankohtaan. Asiakkaan tulee pyytää Toimittajalta yhteisen tapaamisajankohdan siirtoa viimeistään kaksikymmentäneljä (24) tuntia ennen tapaamisajankohdan alkamista. Tapaamisen siirto on mahdollista vain, jos kyse on henkilökohtaisesta tapaamisesta osapuolten kesken ja se edellyttää Toimittajan kirjallista hyväksyntää.  Toimittajalla ei ole edellä mainittujen ehtojen täyttyessä oikeutta estää tapaamisajankohdan siirtoa muutoin kuin perustellusta syystä. Yhteisen tapaamisajankohdan siirto ei ole mahdollista Asiakkaan toimesta, mikäli PT-palvelusopimuksen kohteena

ovat Toimittajan tuottamat pienryhmävalmennuspalvelut.

 

7) PT-SOPIMUKSEN IRTISANOMINEN

Asiakkaalla on oikeus irtisanoa toistaiseksi voimassa oleva PT-sopimus siten, että PT-sopimus päättyy irtisanomisilmoituksesta seuraavan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. Toimittajalla on oikeus irtisanoa PT-sopimus, jos Asiakas rikkoo PT-sopimustaan laiminlyömällä maksujensa suorittamisen siten, että Asiakkaalle lähetetystä maksumuistutuksesta huolimatta tämä ei kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa eräpäivästä ole maksanut maksujaan.

 

8) PT-SOPIMUKSEN PURKAMINEN

Asiakkaalla on oikeus purkaa PT-sopimus välittömästi häntä koskevan poikkeuksellisen ja yllättävän tapahtuman, kuten vakavan sairauden tai pysyvän vamman vuoksi kesken sopimuskauden, mikäli PT-sopimuksen jäädyttäminen ei olisi kyseisessä tilanteessa perusteltua. Asiakkaan tulee toimittaa toimittajalle virallinen todistus,

kuten lääkärintodistus, mainitunlaisesta purkuperusteesta. Asiakkaalla on oikeus purkaa PT-sopimus välittömästi myös silloin, kun Toimittaja olennaisesti rikkoo PT-sopimusta. Toimittajalla on oikeus purkaa PT-sopimus välittömästi asiakkaan olennaisesti rikkoessa PT-sopimusta.

 

9) SAATAVIEN PERINTÄ

Laskulla maksettaessa Toimittajan tulee lähettää Asiakkaalle lasku neljätoista (14) päivää ennen eräpäivää. Jos Asiakas ei ole suorittanut PT-sopimuksen mukaista maksua eräpäivään mennessä, Toimittaja lähettää Asiakkaalle muistutuslaskun neljäntoista (14) päivän kuluttua eräpäivästä. Jos laskua ei edelleenkään makseta, lähettää Toimittaja toisen muistutuslaskun neljätoista (14) päivää edellisen laskun lähettämisestä. Muistutuksista aiheutuvat kulut peritään Asiakkaalta. Jos laskua ei viimeisen muistutuslaskun eräpäivään mennessä makseta, siirretään saatava perintään. Saatavan siirryttyä perintään Toimittajalla on oikeus keskeyttää PT-sopimus Asiakkaan maksun laiminlyöntiä vastaavaksi ajaksi. Keskeytyksestä huolimatta Asiakkaan maksuvelvollisuus säilyy ennallaan. Toimittajalla on oikeus periä Asiakkaalta Suomen korkolain (633/1982) 4 §:n mukaista viivästyskorkoa ensimmäisestä eräpäivästä alkaen.

 

10) HENKILÖTIEDOT

Toimittaja käsittelee Asiakkaalta saamiaan henkilötietoja, joita se tarvitsee sopimuksen tekemiseen ja Asiakkuuden hallinnoimiseen, Suomen henkilötietolain (523/1999) mukaisella tavalla. Asiakassopimuksen allekirjoittamalla Asiakas hyväksyy suoramarkkinointipostin vastaanottamiseen toimittajalta eli Toimittajalla voi lähettää tuotteita ja palveluitaan koskevia tiedotteita ja suoramarkkinointipostia asiakkaalle. Asiakas voi kuitenkin milloin tahansa ilmoittaa suostumuksensa rajoittamisesta tai sen peruuttamisesta.

 

11) TURVALLISUUSSÄÄNNÖT

PT-sopimuksen voimassaolon aikana toteutettavat harjoitukset tapahtuvat Asiakkaan omalla vastuulla. Asiakas vastaa omasta terveydentilastaan tavalla, joka ei aiheuta terveysriskiä. Asiakas ei saa harjoitella alkoholin, huumausaineiden tai kiellettyjen doping-aineiden vaikutuksen alaisena. Toimittajalla on oikeus kieltäytyä tuottamasta PT-palveluita Asiakkaalle, jos on ilmeistä Asiakas rikkoo tässä sopimuksessa mainittuja turvallisuussääntöjä.

 

12) MUUT EHDOT

PT-sopimukseen sisältyy ainoastaan sopimukseen kirjatut PT-palvelut. Asiakas on velvollinen maksamaan itse mahdolliset muut kustannukset, kuten esimerkiksi tila- ja välinevuokran