Vilma

Vilma Lindqvist

5.9.1986, Helsinki

Koulutus:

• Liikunnan ammattitutkinto, LAT, Eerikkilän Urheiluopisto, 2017

• Urheiluopistojen personal trainer -lisenssikoulutus, 2017

• SPNL painonnosto-ohjaaja, PNOK1, 2017

• Trainer4you/EHFA Personal Trainer, 2015
• Trainer4you Kuntosalivalmentaja, 2015
• Trainer4you Hyvinvointivalmentaja, 2015
• Spartan Gear Kahvakuulaohjaaja Level 1, 2015

• Itä-Suomen yliopisto, avoin yo, liikuntalääketiede, 2017->
• Kulttuurituottaja AMK, Humak 2010.

Omat lajit ja harrastukset:

• Päälajejani ovat kuntosali (erityisesti voimanosto), kahvakuulailu, uinti ja pyöräily.
• Harrastuksiini kuuluvat myös monipuolinen liikkuminen luonnossa, kehonpainoharjoittelu, juoksu ja talvisin lumilautailu.
• Harrastin nuorempana urheilua aktiivisesti. Viikkoni täyttyivät telinevoimistelusta, salibandysta, uimahyppytreeneistä, ja tulipa kokeiltua myös luistelua, balettia, rytmistä kilpavoimistelua ja jalkapalloa. Viime aikoina olen innostunut taas voimistelusta ja akrobatiasta, on ollut mahtavaa huomata kuinka ne lapsena tehdyt lukemattomat siltakaadot ja käsilläseisonnat ovat iskostuneet lihasmuistiin. Ja kyllä se spagaatikin vielä menee! Viimeisin villitykseni on seinäkiipeily, josta olen tykännyt todella paljon! On upeaa kokeilla uusia lajeja, löytää uusia tapoja liikkua ja huomata mihin oma keho pystyy, joten minua ei ole vaikea ylipuhua oikeastaan mihinkään treeniin. Tekee hyvää välillä astua sinne tuntemattomaan, haastaa itsensä.

Valmennus:

• Jokaisen valmennuksen alussa pyrin kirkastamaan ja yksinkertaistamaan asiakkaan tavoitteen yhteen lauseeseen.

Olenko tyytyväinen omaan hyvinvointiini, olooni tai peilikuvaani? Mihin olen tyytymätön? Mitä haluan muuttaa? Kuinka paljon töitä olen valmis tekemään tavoitteeni eteen?

Mitä suurempi haaste, sitä enemmän se vaatii työtä. Senpä vuoksi on tärkeää, että saan asiakkaan motivaation korkealle ja pysymään siellä. Ja silloin kun motivaatio laskee, minä olen paikalla nostamassa sitä, muistuttamassa, miksi tätä tehdään.

• Valmentajana minulle on tärkeää, että treeneissä on hauskaa, kukaan ei pidemmän päälle jaksa harjoitella hampaat irvessä. Siksi pyrin saamaan asiakkaan huomaamaan, kuinka liikunta ja terveemmät elämäntavat tuovat parempaa oloa ja onnistumisen tunteita ja kuinka se tavoitekin on sitä myötä koko ajan lähempänä, vaikka välillä tuntuisikin rankalta ja vastoinkäymisiä tulisi. Ja kuinka liikunnasta saatu hyvä olo vaikuttaa kokonaisvaltaisesti siihen, miten elämänsä näkee. Yksi parhaista tunteista on huomata onnistuneensa jossain, missä ei olisi ikinä uskonut onnistuvansa. Itse usein reagoin tällaisissa tilanteissa onnistuttuani nauramalla silkasta ilosta ja toivon, että jokainen kokisi joskus saman tunteen. Nauraminen on maailman parasta!

• Ulkoilu on minulle äärimmäisen rakas ja tärkeä tapa, oikeastaan henkireikä. Sen lisäksi, että ulkoilu tutkitusti mm. laskee verenpainetta ja kohottaa mielialaa, niin se on erinomainen tapa liikkua. Vaeltaminen, kävely- ja juoksulenkit, kahvakuula tai vaikkapa Malminkartanon jätemäen portaiden rynnintä edes takaisin yhdistettynä raittiiseen ilmaan tekee tuplasti hyvää. Lisäksi metsässä tai merenrannalla maisemat ovat varmasti parempia kuin yhdelläkään kuntosalilla. Neljä vuodenaikaa, neljä eri maisemaa, mahdotonta kyllästyä. Ehdotankin asiakkailleni esimerkiksi kuntosalitreenin lisäksi treenejä ulkona luonnossa raikkaassa ilmassa.

trainer4you-kuntosalivalmentaja-lisenssilogo-valkoinen-reuna  trainer4you-personal-trainer-lisenssilogo-valkoinen-reuna